Membership Requirement

 

Canadian Sociological Association Membership Requirement Policy

All CSA Conference Participants are required to be registered CSA members prior to registering as a CSA Congress Delegate.

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Learn more about CSA Membership

Participation in the CSA sessions at Congress is restricted to registered members in good standing under the following guidelines;

  • “Participant” is defined as a session chair, discussant, presenter, or panelist
  • Session attendees will no longer be defined as “participants”
  • Exceptions to the membership requirement policy are subject to approval from the Program Coordinator and may apply to; plenary and workshops, co-authors neither attending nor presenting, and special guest discussant or presenter
  • There is no requirement for CSA membership when submitting session proposals or papers, however, the policy will take effect once the session or paper has been approved.
  • Participants must ensure that their CSA membership will be active throughout Congress
    • April 15, 2015 is the deadline for new membership registrations and membership renewals if the current expiry date is prior to June 5, 2015

CSA Membership is independent of Congress registration. The first step is to ensure that your membership is in good standing throughout June 5, 2015. This may require that you register as a new member of the Canadian Sociological Association or renew your registration if it is set to expire prior to the Conference. Membership renewal will be possible 45 days prior to the expiration date. Contact us if you are unsure about the current standing of your membership.

Once your CSA Membership is in good standing, you may proceed with Congress Delegate Registration.

The CSA will not be able to include a participant in the Official Conference Program if he or she has not complied with the Membership Requirement by April 15, 2015.

Politique exigeant l’adhésion à la Société canadienne de sociologie

Tous les participants au congrès de la SCS doivent adhérer à celle-ci avant de s’inscrire en tant que délégués au congrès.

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La participation aux séances du congrès se limite aux membres dûment inscrits et en règle en vertu des lignes directrices suivantes :

  • « Participant » signifie président de la séance, participant à la discussion, présentateur, ou panéliste
  • Les personnes qui assistent à la séance ne seront plus réputées « participants »
  • Toute exception à cette politique doit être approuvée par le coordonnateur du programme, et peut s’appliquer aux séances plénières et ateliers, aux co-auteurs absents, et à un invité spécial présent à titre de présentateur ou participant à la discussion
  • Il n’est pas nécessaire d’adhérer à la SCS pour soumettre une proposition de séance ou un document. Cependant, la politique entrera en vigueur lorsque la séance ou le document aura été approuvé
  • Les participants doivent s’assurer que leur adhésion à la SCS sera valide tout au long du congrès
    • La date limite pour les nouvelles adhésions et le renouvellement des adhésions qui prennent fin le 5 juin 2015 est le 15 avril 2015

L’adhésion à la SCS n’a aucun lien avec l’inscription au congrès. Vous devez d’abord vous assurer que votre adhésion est en règle jusqu’au 5  juin 2015. Vous serez peut-être tenu de vous inscrire en tant que nouveau membre de la Société canadienne de sociologieou de renouveler votre adhésion si celle-ci vient à échéance avant le congrès. Le renouvellement de l’adhésion est possible 45 jours avant la date d’échéance. Si vous avez des doutes quant au statut de votre adhésion, n’hésitez pas à communiquer avec nous.

Une fois que vous serez membre en règle de la SCS, vous pourrez procéder à l’inscription des délégués au congrès.

La SCS ne sera pas en mesure d’inclure dans le programme officiel de la conférence  un participant si celui-ci ne satisfait pas, au 15 avril 2015,  aux exigences en matière d’adhésion.