Best Student Paper

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Nomination Deadline: April 14, 2023

 

Mandate

An award is presented annually by the Association to the graduate student whose paper, presented at the Annual Canadian Sociological Association Conference in the year of the award, is judged by the Association’s Awards Committee to be the best among those received for adjudication. 

Various Association Research Clusters will be sponsoring Best Student Paper Awards within their sessions held at the annual Conference.

Eligibility

  • Nominees must be members of the Canadian Sociological Association

  • The paper must be approved for presentation (and subsequently presented) at the Canadian Sociological Association Annual Conference

  • The paper must be unpublished and not yet approved for publication

  • The author must be a registered student (MA or Ph.D. student) when the paper is presented

  • An author may submit only one paper for consideration

  • Papers soley authored or co-written with other students are eligible

  • Papers co-written with faculty are not eligible

  • Paper length may not exceed 10,000 words (40 pages) maximum, including bibliography and appendices

  • An author cannot have received the award in the previous three years

Submitting Nominations

Students may self-nominate. Nomination packages must include;

  • Nominee's name, email address, academic institution affiliation, student level (MA or PhD)

  • Copy of student card or verification of student status

  • Copy of the full paper being presented at the Canadian Sociological Association Conference

Email nomination packages to the CSA Office (office@csa-scs.ca) by April 14, 2023.

Equity Statement

The Canadian Sociological Association (CSA) is committed to the values and principles of equity, diversity, inclusion, and decolonization. We recognize and honour the intersectionality of equity-based identities. The CSA therefore invites and encourages the nomination (including self-nomination) of members from marginalized groups, including Indigenous peoples, racialized persons, persons with disabilities, persons who identify as women, and/or LGBTQ2+.

Honouring the Award Recipients

The award recipient will receive a certificate, a prize of $500 CAD (to be shared amongst co-authors if applicable), and acknowledgement in Canadian Sociological Association communications and on the website. 

List of past recipients

Meilleur article étudiant

 

Date limite: 14 avril 2023

Objectif

Un prix est décerné chaque année par la société à l’étudiant dont l'article, présenté à la conférence annuelle de la société canadienne de sociologie au cours de l’année du prix, est jugé par le comité des prix de la société comme étant le meilleur parmi ceux reçus. 

Diverses grappes de recherche de l’Association parraineront les prix du meilleur article étudiant dans le cadre de leurs séances tenues à la conférence annuelle.

Admissibilité au prix

  • Les candidats doivent être membres de l’société canadienne de sociologie.

  • L'article doit être approuvé pour présentation (et présenté ultérieurement) lors de la conférence annuelle de la société canadienne de sociologie.

  • L'article doit être inédit et encore non approuvé pour publication.

  • L'auteur doit être un étudiant inscrit (étudiant de deuxième ou de troisième cycle) lors de la présentation de l'article.

  • Un auteur ne peut présenter qu'un seul article pour étude

  • Les articles coécrits avec le corps enseignant ne sont pas admissibles

  • Les articles coécrits avec d'autres étudiants sont admissibles

  • L'article ne doit pas dépasser 10 000 mots (40 pages) maximum, bibliographie et annexes comprises

  • Un auteur ne peut pas avoir reçu le prix au cours des trois dernières années

Soumission des candidatures

 Les étudiants peuvent proposer eux-mêmes leur candidature. Les trousses de mise en candidature doivent comprendre :

  •     Nom du candidat, adresse électronique, affiliation à l’établissement d’enseignement, niveau étudiant (maîtrise ou doctorat)

  •     Copie de la carte d’étudiant ou vérification du statut d’étudiant

  •     Copie du document complet présenté à la conférence de l’Société canadienne de sociologie

Envoyez l’information d’ici le 14 avril 2023 par courriel à  office@csa-scs.ca

Déclaration d’égalité

La Société canadienne de sociologie (SCS) s'engage à respecter les valeurs et les principes liés à l'équité, à la diversité, à l'inclusion, et a l'décolonisationNous reconnaissons et honorons l’intersectionnalité des identités fondées sur l’équité.   La SCS encourage la nomination (incluant l’auto-nomination) de membres de différents groupes marginalisés, incluant les autochtones, les personnes appartenant à une minorité ethnique ou culturelle, les personnes s’identifiant comme femmes ou comme membres de la communauté LGBTQ2+.

Hommage au récipiendaire du prix

Le récipiendaire recevra un certificat, un prix de 500 $ CAN (à partager entre les coauteurs, le cas échéant) et une mention dans les communications de la société canadienne de sociologie et sur le site web.

Liste des récipiendaires

List of past recipients / liste des récipiendaires

*Honourable Mention

Year  Recipient
Paper Title 
2022 Andrew Crosby, Carleton University "Framework for Social Destruction”: Community Well-being and Domicide in the Liveable City
2022* Sepideh Borzoo, University of Calgary
Marketing Diversity in a gendered racialized marketplace: The everyday experiences of selling diversity in the cosmetic retail store
2021 Natalie J. Adamyk, University of Toronto "You can transfer skills you’ve gained over time”: Contingent Academics’ Use of Emotional Capital as Skilled Emotion Management 
2020 Not awarded  
2019 Dana Wray, University of Toronto Can Paternity Leave Policy Change Father Involvement? Evidence from the Natural Experiment of Quebec.
2018 Not awarded  
2017 Francois Lachapelle & Patrick John Burnett, University of British Columbia

Canadianization Movement, American Imperialism, and Scholastic Stratification: Professorial Evidence from 1977 to 2017

2017 Jonathan Simmons, University of Alberta

‘Not that kind of atheist’: skepticism as a lifestyle movement

2016 Holly Campeau, University of Toronto The Right Way, the Wrong Way, and the Blueville Way: How Cultural Match Matters for Standardization in the Police Organization
2015 Judy Beglaubter, University of Toronto Balancing the Scales: Negotiating Fathers’ Parental Leave Use
2014 Sarah Wilkins-Laflamme, Oxford University How Unreligious are the Religious ‘Nones’? Religious Dynamics of the Unaffiliated in Canada and the West.
2013 Matt Patterson, University of Toronto Constructing a Sense of Place: Global and Local Sensibilities in Iconic Architecture
2012 Pasko Bilic, University of Zagreb, Croatia Towards a Mediated Centre in the Network Society: Social construction of knowledge on and with Wikipedia
2011 Temitope Oriola, University of Alberta Kidnapping as "Public Good": the Actors, Social Benefits and Harms of Nigeria's Oil Insurgency.
2010 Laurence Clennet-Sirois, School of Law, Politics and Sociology, University of Sussex Les blogues intimes: des expériences privées notées dans un espace public. Pour une prise de conscience politique?
2009 Phillippa Chong, University of Toronto Ethnicity, Nation and Worth: How literary reviewers use author's race and ethno-national origins to construct literary worth 
2008 Mark Stoddart, University of British Columbia The Politics of Snow: Skiing, media and nature in British Columbia
2007 Sandra Smele, Concordia University Jewish Identity and the Authority of Scientific Discourse. An historical comparative analysis
2006 Kevin Walby, University of Carleton Performativity and Masculinities: At the gay bar with male erotic dancers and their bodies
2005 Janice Aurini, McMaster University Crafting Ligitimation Projects: An institutional analysis of private education businesses.
2005 Kevin Walby, University of Victoria Little England? The accession of open-street closed-circuit television surveillance in Canada.
2004 Kimberly-Ann Ford, Carleton University Mefloquine Dreams: Preventing malaria in the 'Risk Society'.
2003 Linda Quirke, McMaster University When ‘Parent’ Becomes a Verb: Changes to parenting and the rise of cognitively intensive education.
2002 Stephanie Knaak, University of Alberta Deconstructing Discourse: Breastfeeding, intensive mothering and the moral construction of choice.
2001 Diane Crocker, York University Conceptualizing Violence Against Women as a Gendered Crime: Directions for future theory.
2001 Gail McCabe, York University Crone Resurrection: A cyberspace passage from social death to virtual immortality.